Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

VCA Technology osiągnęła swój cel podczas Euro 2012

Printer Friendly and PDF

VCA_logotyp_175Rozwiązanie do analizy plików wideo VCA TechnologyVideo Analytics odegrało ważną rolę, przyczyniło się do zwiększenia bezpieczeństwa fanów piłki nożnej przebywających w warszawskiej Strefie Kibica podczas Euro 2012.

 

 

 

VCA_Fan-Zone-Warsaw-3_500

Polska była współgospodarzem mistrzostw. Władze miasta stołecznego Warszawy postarały się o to, aby ci kibice, którzy nie dostali biletów na mecze rozgrywane na ośmiu stadionach w Polsce i na Ukrainie nadal czuli, że biorą udział w wydarzeniach. Oglądali je na ogromnych ekranach telewizyjnych w specjalnie przygotowanej Strefie Kibica.

Kontrakt na budowę i obsługę tymczasowej Strefy Kibica przyznano ARS Communication – specjalistycznej agencji eventowo-koncertowej. Strefa miała powierzchnię 120 tysięcy metrów kwadratowych i znajdowała się na otwartym terenie wokół Pałacu Kultury i Nauki na Placu Defilad w Warszawie. Fani piłki nożnej przebywający w strefie, korzystali z bardzo licznych stanowisk gastronomicznych. Ci, którzy mieli więcej szczęścia mogli porozmawiać z gwiazdami footballu, które odwiedziły to miejsce.

Bezpieczeństwo wszystkich osób, które uzyskały dostęp do Strefy Kibica było najważniejsze. Wstęp był bezpłatny. Na teren mógł wejść każdy. Oczekiwano, że liczba chętnych może znacznie przekroczyć bezpieczny poziom szacowany na 95000 osób.

VCA_fan_zone_warsaw2012_500

Wyzwaniem było znalezienie metody wiarygodnego liczenia w czasie rzeczywistym osób napływających przez siedem szerokich wejść i jednoczesnego liczenia tych, które opuszczały strefę. Chodziło o to, aby nie przekroczyć maksymalnego progu bezpieczeństwa. Szybko ustalono, że nie można przydzielić tego ważnego zadania stewardom, ponieważ uniemożliwiłoby im to wykonywanie zwykłych obowiązków. Niektóre wejścia miały nawet dziesięć metrów szerokości i nawet gdyby ustawić przy każdym z nich wielu stewardów, koordynacja ich działań w celu uzyskania dokładnych wyników byłaby niezwykle trudna.

Agencja ARS Communication nawiązała współpracę ze specjalistyczną firmą CallNet.pl, która na podstawie przeprowadzonych badań i testów stwierdziła, że rozwiązaniem problemu może być zastosowanie enkoderów wizyjnych z oprogramowaniem do analizy obrazu wizyjnego marki GANZ. W związku z tym firmie CallNet.pl zlecono dostarczenie i zainstalowanie 44 czterokanałowych koderów wizyjnych GANZ wraz z odpowiednią liczbą kamer o wysokiej rozdzielczości służących do monitoringu wizyjnego.

Analityka obrazu VCA Technology, analizując obrazy rejestrowane przez kamery w trybie natychmiastowym, mogła błyskawicznie i precyzyjnie wykrywać i określać dokładną liczbę osób przechodzących przez zdefiniowany obszar każdego wejścia do Strefy Kibica. Wszystkie 44 kodery GANZ zostały zintegrowane przez firmę CallNet.pl w jeden system z centralnym serwerem agregującym wszystkie metadane w jednej bazie danych.

‎‎‎Łatwe w obsłudze narzędzie do tworzenia raportów w formacie programu Excel pozwalało na stałe monitorowanie liczby osób obecnych w Strefie Kibica. Gdyby przekroczyła ona bezpieczny poziom, stewardzi zostaliby poinformowani o konieczności zamknięcia bram. Jednocześnie monitorowano liczbę osób opuszczających strefę, aby można było wpuścić jak najwięcej fanów.

Oprogramowanie analityki obrazu wizyjnego VCA działa sprawnie zarówno z kamerami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Istnieje możliwość wyznaczenia wielu nakładających się linii i obszarów, aby rejestrowana była tylko określona aktywność. Kierunek ruchu jest zdefiniowany, więc oprogramowanie reaguje tylko wtedy, gdy obiekty lub osoby poruszają się w danej strefie we właściwą stronę. Niezwykle krótki czas uczenia się wynoszący zaledwie dwie sekundy oznacza, że obrazy są wykrywane i klasyfikowane niemal natychmiast.

Oprócz tego, że pomaga lepiej poznać zachowania ludzi oprogramowanie może mieć również wiele innych zastosowań, takich jak monitorowanie pojazdów, wykrywanie włamań, porzuconych obiektów i podejrzanych zachowań. Może nawet informować o awariach kamer i przypadkach ingerowania w ich konstrukcję. Użytkownicy mają do swojej dyspozycji bardzo łatwe w obsłudze narzędzia ekranowe służące do konfigurowania wymaganych linii i obszarów detekcji oraz tworzenia kryteriów, na podstawie których generowane są raporty.

Organizacja Strefy Kibica okazała się olbrzymim sukcesem. Miliony osób mogły przez całe mistrzostwa cieszyć się panującą w niej doskonałą atmosferą. Większość obecnych osób prawdopodobnie nawet nie była świadoma faktu, że organizatorzy dbają o ich bezpieczeństwo z pomocą innowacyjnego oprogramowania do analizy obrazu wizyjnego. Zespoły pomocy technicznej z firm CallNet.pl i CBC Poland doskonale ze sobą współpracowały w celu zapewnienia prostej, ale niezwykle skutecznej metody kontroli tłumu.

Aby uzyskać więcej informacji na temat rozwiązania VCA Video Analytics, należy wysłać wiadomość e-mail na adres info@cbcpoland.pl lub odwiedzić witrynę www.cbcpoland.pl.

Bezpośr. inf. Annette Solomons
DRS Marketing
annette@drsmarketing.co.uk

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony