Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

E-marketing a dane osobowe po nowelizacji – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w sieci – podsumowanie

Printer Friendly and PDF

brzozowska_wk__200W dniu 12 kwietnia 2011 r. w Warszawie w Hotelu „Parkowa” odbyła się kolejna ogólnopolska konferencja „E- marketing a dane osobowe po nowelizacji – bezpieczeństwo, prywatność i ochrona w sieci”.

Pretekstem do zorganizowania konferencji była próba obalenia mitów dotyczących przetwarzania, gromadzenia oraz przede wszystkim zabezpieczania danych osobowych w cyberprzestrzeni. Poruszane zagadnienia dotyczyły przede wszystkim obszaru sieci internetowej. Należy bowiem pamiętać, że nikt w sieci nie jest anonimowy, zaś ostatnie doniesienia o wyłudzaniu danych osobowych oraz wyroki nakazujące udostępnianie IP skłaniają do dyskusji na temat prywatności w Internecie. Dodatkowym atutem konferencji była próba odpowiedzi na pytanie „Czy prawo gwarantuje nam bezpieczeństwo i prywatność w Internecie”?
Konferencja miała wymiar praktyczny – wszyscy prelegenci, z autopsji, znają problemy związane z zagadnieniami cyber-prawa w kontekście ochrony danych osobowych, odpowiedzialności za naruszenie ustawy, a także zagrożeń związanych z e-danymi. Głos zabrali prawnicy, specjaliści z prawa autorskiego oraz eksperci z dziedziny e-marketingu. Wśród nich znaleźli się: mec. Monika Brzozowska – wybitny znawca problematyki cyfrowego prawa autorskiego – partner w Kancelarii Pasieka, Derlikowski, Brzozowska i Partnerzy. Przedstawiła budzące kontrowersje zagadnienie dotyczące numeru IP, oraz adresu e-mailowego w kontekście danych osobowych. Zdaniem mecenas adres IP może być traktowany jako dane osobowe, gdy jest podporządkowany do jednego komputera, co wyklucza komputery w kafejkach internetowych, w firmach, czy kilka laptopów podłączonych do tej samej sieci bezprzewodowej. Tomasz Kozłowski – z Cloud Group – omówił problem Cloud computingu w kontekście danych osobowych. O Cyber-zagrożeniach, m.in. phisingu, który staje się coraz powszechniejszym przestępstwem, polegającym na kradzieży tożsamości, czyli wyłudzeniu danych osobowych, takich jak numer karty kredytowej, haseł, danych dotyczących kont w celu dokonania nieuprawnionej transakcji opowiedział Maciej Iwanicki – przedstawiciel firmy Symantec Polska. Uczestnicy konferencji mogli dowiedzieć się od mec. Piotra Łady o kwestiach związanych z portalami społecznościowymi, ich regulaminach, które najczęściej są sformułowane w błędny sposób i naruszają ustawę o ochronie danych osobowych. Najczęstszym błędem popełnianym przez administratorów jest brak wskazania w regulaminie możliwości usunięcie konta. Użytkownik powinien mieć świadomość, że w każdym momencie może zgłosić sprzeciw w odniesieniu do przetwarzania jego danych.

Konferencja to odpowiedź na potrzeby środowiska zajmującego się e-marketingiem. Cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Organizatorzy zapewnili, że wkrótce pojawi się kolejna edycja. Szczegóły na www.wirtualnakultura.pl.

Bezpośr. inf. MJTRAINING

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony