Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

Axis na Shopping Center Forum 2013 – podsumowanie

Printer Friendly and PDF

axisW dniach 18-19 września br. na warszawskich targach Shopping Center Forum firma Axis Communications zaprezentowała systemy wizyjne służące do optymalizacji procesów biznesowych w handlu detalicznym.

 

 

IMG_2013_09_19_2515a_500

Oferta jest adresowana do inwestorów budujących obiekty handlowe oraz do najemców dzierżawiących takie obiekty. Na stoisku był obecny Johan Akesson, dyrektor Działu Rozwoju Sektora Handlu Detalicznego w firmie Axis oraz przedstawiciele firm partnerskich Top-Key z Gdańska i Axxon z Moskwy.

Kluczową funkcją, jaka jest wykorzystywana do optymalizacji procesów handlowych jest zliczanie klientów i dostarczanie danych dotyczących ich przemieszczania się po obiekcie. System wyznacza obszary, przez które przechodzi najwięcej osób, ustala także miejsca w których klienci zwalniają lub na chwilę się zatrzymują (tak zwane dwell zones), w których się gromadzą itp. W części sprzętowej oferowany system jest zbudowany na urządzeniach firmy Axis, zaś partnerzy są dostawcami specjalistycznego oprogramowania służącego do obróbki strumieni wizyjnych wytwarzanych przez kamery. W efekcie system generuje szczegółowe raporty, które są wykorzystywane przez menadżerów handlowych do efektywnego zarządzania podległymi jednostkami.

Innowacyjność oferowanego rozwiązania polega na tym, że w systemie nie jest wykorzystywana żadna jednostka centralna. Moc obliczeniowa procesorów służących do obróbki obrazów w kamerach Axis jest na tyle duża, że na tych samych procesorach mogą być uruchomione wszystkie aplikacje niezbędne do działania systemu. Uzyskane w ten sposób dane liczbowe są przekazywane do serwera, który może być zainstalowany w dowolnym miejscu, nawet z dala od obsługiwanego obiektu. Do tego samego serwera są doprowadzane dane z wielu urządzeń analitycznych oraz z kas i magazynów, dzięki czemu można dokładnie zbadać przebieg procesu sprzedaży. Dla kadry menadżerskiej dostępne są zarówno dane historyczne z dowolnych przedziałów czasowych, jak i aktualne, bieżące dane pochodzące wprost z obiektu.

Optymalizacja procesu handlowego polega między innymi na eliminacji kolejek przy poszczególnych stoiskach i przy kasach oraz na uzupełnianiu eksponowanych towarów w miarę ich ubywania. Analizowany może być wpływ sposobu rozkładania towarów na ruch klientów, a tym samym na ich zainteresowanie poszczególnymi ekspozycjami. Obrazy z tych samych kamer mogą być wykorzystywane do różnych celów. Przykładowo, mogą być wykrywane miejsca w których rozlał się jakiś płyn, czy miejsca śliskie, omijane przez klientów, które powinny być możliwie szybko uporządkowane. Precyzyjne informacje dotyczące liczby osób przebywających w obiekcie mogą być wykorzystane w sytuacjach krytycznych, gdy konieczna jest szybka ewakuacja.

W efekcie działania systemu oferowanego przez firmę Axis możliwe jest uzyskanie danych niezbędnych do świadomego zarządzania obiektem handlowym, co przekłada się na wzrost obrotu i spadek kosztów związanych z utrzymaniem obiektu w ruchu. Możliwe jest także tworzenie analiz dotyczących ruchu klientów w różnych obiektach handlowych o podobnym charakterze, tym samym możliwa jest ocena sprawności działania personelu zatrudnionego w tych obiektach. Jak widać system oferowany przez firmę Axis jest uniwersalny i może znaleźć wiele zastosowań.

Andrzej Walczyk
Redakcja

Zapraszamy do obejrzenia FOTORELACJI.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony