Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

Tyco & Integrated Solutions, Alcatel oraz R&G wdrożą System Obszarowego Sterowania Ruchem

Printer Friendly and PDF

Tyco Fire & Integrated Solutions, Alcatel-Lucent oraz R&G Plus wdrożą System Obszarowego Sterowania Ruchem w MPK Łódź

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Łódź informuje, że wybrało konsorcjum firm Tyco Fire & Integrated Solutions, Alcatel-Lucent oraz R&G Plus do budowy i instalacji Systemu Obszarowego Sterowania Ruchem (SOSR), który zapewni priorytetowy przejazd przez miasto dla Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (ŁTR) na odcinku pomiędzy pętlami Helenówek i Chocianowice

Firma Tyco Fire & Integrated Solutions wykona prace inżynieryjne, instalacyjne i integracyjne systemu na ponad 60 największych skrzyżowaniach w mieście.

Zmodernizowane na nich sygnalizacje świetlne zostaną zintegrowane i podłączone do centralnego serwera SCATS, który zarządza ruchem ulicznym, dając pierwszeństwo Łódzkiemu Tramwajowi Regionalnemu. SCATS na bieżąco analizuje parametry ruchu i na tej podstawie steruje długością cykli, faz i offsetów podlegających mu sterowników sygnalizacji świetlnej. Natychmiastowa reakcja na zmieniające się warunku ruchu zapewnia optymalne parametry pracy sygnalizacji świetlnych. Pozwala to efektywnie wykorzystać istniejący układ drogowy.

System będzie także przesyłał do centrum sterowania ruchem informacje o nieprzewidzianych zdarzeniach w ruchu drogowym, np. o awarii tramwaju lub wypadku na drodze.

- System Obszarowego Sterowania Ruchem pozwoli na skrócenie czasu przejazdu jedną z głównych tras w mieście, ponieważ tramwaj będzie miał pierwszeństwo przed innymi uczestnikami ruchu drogowego. Połączenie infrastrukturą informatyczną sąsiednich skrzyżowań w pobliżu trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego polepszy przepustowość na trasie. System przyczyni się do znacznej redukcji korków oraz zwiększenia płynności ruchu. Dzięki wizualizacji trasy będziemy mogli, w miarę potrzeby, szybko i sprawnie interweniować - powiedział Ryszard Kowalczyk, kierownik Sekcji Nadzoru Ruchu w MPK Łódź.

Tyco Fire & Integrated Solutions wykona również System Informacji Pasażerskiej, który będzie udostępniał dane o przewidywanych czasach przyjazdu tramwajów na przystanki. Obejmie on tablice informacyjne na ośmiu przystankach oraz tablice informacyjne w 110 pojazdach. Powstanie również serwis internetowy, publikujący informacje o bieżących i przewidywanych warunkach ruchu.

- Łódź to dynamicznie rozwijające się miasto. Sprawna komunikacja odgrywa w nim coraz większą rolę. Unowocześnienie systemu sterowania ruchem sprawi, że znajdzie się w gronie stu aglomeracji na całym świecie, w których wprowadzono te innowacyjne rozwiązania - powiedział Wojciech Szymankiewicz, dyrektor generalny Tyco Fire & Security w Polsce.

- Jestem przekonany, że wdrożenie Systemu Obszarowego Sterowania Ruchem jest inwestycją, która poprawi bezpieczeństwo oraz komfort pasażerów i kierowców - dodaje.

Firma Alcatel-Lucent Polska, członek konsorcjum, jest odpowiedzialna za wybudowanie sieci komunikacyjnej, która zapewni transmisję danych w sieci, m.in. informacji ze sterowników sygnalizacji świetlnej zainstalowanych na 60 skrzyżowaniach, a także obrazu z kamer. Ponadto firma wykona system telewizji dozorowej składający się z 15 kamer. Rozwiązanie, zainstalowane w głównych punktach miasta, wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na trasie przejazdu Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.

W ramach umowy Alcatel-Lucent zaadaptuje Centrum Zarządzania Ruchem, dostarczy centralę abonencką wraz z telefonami, a także wykona projekty dla tablic zmiennych treści, które będą zainstalowane w kolejnych etapach projektu.

Alcatel-Lucent wykona także system monitorowania wizyjnego zawierający zintegrowane narzędzia do pozyskiwania, transmisji, i zarządzania informacjami w postaci materiałów wideo. Projekt ten obejmuje instalację konsoli operatorskiej, monitorów i pamięci masowej.


 

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony