Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

Telewizja dozorowa na usługach bankowości

Printer Friendly and PDF

Jeden z banków otwiera placówki naszpikowane ekranami dotykowymi i tabletami, dostosowując tym samym obiekt do zapotrzebowań klientów na podstawie bieżących trendów. Systemy firmy TOP-KEY, jakimi będzie posługiwać się wspomniany bank, znalazły już zastosowanie w kilku krajach Europy, w blisko 100 centrach handlowych i 3000 placówek detalicznych.

Skąd wiadomo, które z innowacyjnych rozwiązań cieszą się największą popularnością wśród odwiedzających? Czy ich dzieci wolą tradycyjne kąciki z kredkami czy może interaktywne zabawy? Dziś można sprawdzić to szybko, wygodnie i dokładnie, a uzyskane dane wykorzystać, by usatysfakcjonować klientów i zrealizować ich oczekiwania.

Fot. 1.    Przykład analizy wykonanej na podstawie połączonych obrazów z wielu kamer

 

Jak to możliwe? Dzięki wykorzystaniu systemów analitycznych PathMap i HeatMap firmy TOP-KEY. Pozwalają one gromadzić i analizować informacje na temat dróg, którymi poruszają się klienci, a także określać natężenie ich ruchu w obiekcie. Zamontowane na sufitach kamery dają możliwość zweryfikowania poziomu zainteresowania danymi typami udogodnień, co ułatwi wprowadzanie ewentualnych zmian zwiększających komfort klientów. Dzięki PathMap można sprawdzić naprawdę wiele – od wyznaczenia mapy ruchu, poprzez określenie średniego czasu pobytu osób w danym miejscu i częstotliwości wizyt, do ustalenia ich celu. W konsekwencji spełnienie oczekiwań klientów sprowadza się do dostosowania przestrzeni do preferencji odwiedzających. Brzmi ciekawie, ale w banku obecni są także pracownicy. Czy ich obecność zafałszuje wyniki? Nic bardziej mylnego. Do systemów analitycznych firmy TOP-KEY został zaimplementowany algorytm znakowania wizualnego, który wykrywa kolorowe znaczniki umieszczane na ubraniach pracowników. Dzięki temu system może odróżniać pracowników od klientów.

Fot. 2.    Raport HeatMap obrazujący największe natężenie ruchu w wybranych strefach

 

To jeszcze nie koniec. HeatMap śledzi ruch klientów w zależności od jego natężenia w zdefiniowanych wcześniej strefach i oznacza te strefy odpowiednim kolorem. Wykorzystywanie obrazu z kamer Axis Comunications wraz z oprogramowaniem firmy TOP-KEY analizującym intensywność ruchu klientów pozwala np. na określenie optymalnej liczebności personelu w danych godzinach pracy placówki.

Jednym z wielu przykładów jest określenie proporcji liczby klientów przechodzących przed bankiem do liczby osób do niego wchodzących. System Global2G firmy TOP-KEY jest wstanie określić nie tylko zainteresowanie klientów poszczególnymi strefami, na które podzielona jest placówka, ale również odpowiada na pytania dotyczące wykorzystania powierzchni bankowej poprzez określenie częstotliwości wejść klientów do sali konferencyjnej lub wyliczenie współczynnika konwersji.

Fot. 3. Zliczanie klientów przechodzących przed wejściem do placówki

 

Unikatowym rozwiązaniem, które umożliwia wszechstronną analizę obrazu, jest opracowane przez programistów firmy TOP-KEY oprogramowanie umożliwiające łączenie wyników analizy obrazów z wielu kamer. Oprogramowanie umożliwia otrzymanie jednego spójnego raportu nie tylko przedstawiającego mapę cieplną, ale również opisującego trasy najczęściej uczęszczane przez klientów, niezależnie od liczby kamer użytych do obserwacji danego obszaru (rys. 1). Wiedza uzyskana dzięki zastosowaniu systemów analitycznych pozwala również bardzo szczegółowo planować harmonogram pracy dla personelu w celu optymalizacji wykorzystania czasu i zmniejszenia kosztów operacyjnych.

Rys. 1. Przykładowy raport analityczny

 

Pozyskanie wspomnianych informacji odbywa się w prosty sposób – wystarczy posłużyć się dowolną przeglądarką internetową. Podgląd w czasie rzeczywistym oraz dostęp do raportów i danych archiwalnych jest możliwy bez instalacji dodatkowego oprogramowania. Nawet w przypadku braku komunikacji sieciowej z kamerami dane są rejestrowane i gromadzone we wbudowanej pamięci przez minimum 90 dni. Okablowanie systemu i podłączenie urządzeń trwa zazwyczaj nie dłużej niż kilka godzin.
Wiedza o tendencjach w odpowiedzialności placówek to użyteczne narzędzie pozwalające na ocenianie efektywności planowania i zarządzania obiektem oraz badanie czynników wpływających na zachodzące zmiany. Analiza zachowań klientów przydaje się przy planowaniu nowych inwestycji, planowaniu celów (KPI), podejmowaniu decyzji w kwestiach personalnych i w marketingu. Możliwe jest oszczędzanie zasobów i jednoczesne usatysfakcjonowanie klientów.

Marcin Guziński
TOP-KEY

 

Zabezpieczenia 3/2015

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony