Pobierz
najnowszy numer

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach z branży!

Jesteś tutaj

System kontroli dostępu Kaba exos 9300 z funkcją CardLink

Printer Friendly and PDF
fot1

Fot. 1. Terminal rejestracji czasu pracy B-web 9300

Na tegorocznych targach SECUREX firma Kaba otrzymała złoty medal za system kontroli dostępu Kaba exos 9300 z funkcją CardLink. CardLink jest z jednym z modułów systemu kontroli dostępu Kaba exos. To innowacyjne rozwiązanie nie wymaga okablowania. Polega na przeniesieniu danych autoryzacyjnych bezpośrednio na nośnik – kartę zbliżeniową lub klucz inteligentny. Dzięki temu można powiązać działające on-line punkty dostępowe systemu ACC z autonomicznymi zamkami zasilanymi bateryjnie. CardLink umożliwia zatem jednoczesne i takie same zarządzanie autonomicznymi zamkami systemowymi oraz punktami dostępowymi systemu kontroli dostępu pracującymi on-line. Wszystko to w jednym systemie.

Firma Kaba Polska funkcjonuje od 2001 r. i jest jedną z firm szwajcarskiej spółki giełdowej Kaba Holding specjalizującej się w produkcji mechanicznych, mechatronicznych i elektronicznych systemów zamknięć i kontroli dostępu. Prawie 60 spółek Kaba na całym świecie, które wyspecjalizowały się w różnych dziedzinach kontroli dostępu, zapewnia klientom dostęp do nowoczesnych technologii znajdujących zastosowanie wszędzie tam, gdzie obowiązują najwyższe wymagania dotyczące bezpieczeństwa i jakości. Grupa Kaba obchodzi w tym roku 150-lecie istnienia na rynku.

 

Główne grupy produktów firmy Kaba to:

  • elektroniczne systemy kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy,
  • urządzenia do fizycznej kontroli dostępu (tripody, bramki uchylne, bramki obrotowe, bramki szybkiego przejścia, drzwi karuzelowe, śluzy, furty stadionowe),
  • zamki mechaniczne i mechatroniczne,
  • systemy master key,
  • elektroniczne zamki hotelowe,
  • depozytory kluczy.

Kaba exos 9300

System kontroli dostępu Kaba exos 9300 to zintegrowane, kompleksowe rozwiązanie do automatycznej kontroli dostępu i wejść, zarządzania alarmami, rejestracji czasu pracy i gromadzenia danych przedsiębiorstwa. System standardowy można wykorzystać do rozszerzenia na całą firmę. Obejmuje całą niezbędną kontrolę dostępu oraz funkcje alarmu i rejestrowania. Można dostosowywać go do zmieniających się wymogów organizacyjnych i dotyczących bezpieczeństwa. Modułowa budowa systemu umożliwia idealne dostosowanie go do wymagań klienta.

fot1

Fot. 2. Czytniki – RFID SL z PIN i bez

Moduły:

 
  • system standardowy,
  • personalizacja kart zbliżeniowych,
  • zarządzanie przejściami,
  • zarządzanie depozytorami kluczy,
  • kontrola dostępu,
  • zarządzanie parkingiem,
  • serwer OPC,
  • CardLink,
  • interfejs do mySAP,
  • zarządzanie gośćmi,
  • B-Comm ERP dla SAP,
  • rejestracja czasu pracy,
  • zarządzanie klientami,
  • klient sieci WWW,
  • zarządzanie kartami zbliżeniowymi,
  • uaktualnienie licencji.

CardLink

Jednym z modułów, który można wykorzystać w systemie kontroli dostępu, jest CardLink. Moduł ten powiązuje system kontroli dostępu działający on-line z autonomicznymi komponentami mechatronicznymi i umożliwia skonfigurowanie elementów pracujących on-line i komponentów autonomicznych centralnie, w jednym miejscu. Do zarządzania wszystkimi komponentami i ich konfigurowania służy wspólna aplikacja. Dane wpisywane są tylko raz. Poszczególni użytkownicy systemu uzyskują uprawniony dostęp do wybranych komponentów. Administrator ma w każdej chwili dostęp do informacji o wszystkich przydzielonych uprawnieniach. Może je w jednolity sposób i w każdej chwili dokumentować.

rys1

Rys.1. Graficzne przedstawienie sposobu działania systemu CardLink

Innowacyjne mechanizmy CardLink przechowują informacje o prawach dostępu poszczególnych użytkowników systemu do poszczególnych komponentów autonomicznych bezpośrednio na nośniku. Zezwolenia są odczytywane i oceniane przez autonomiczne komponenty CardLink na miejscu w celu ustalenia, czy dostęp jest dozwolony. Mechanizm ten jest wykorzystywany także w celu sprawdzenia, czy te uprawnienia są ważne. Jeżeli niezbędna będzie aktualizacja praw dostępu, użytkownik zostanie o tym poinformowany. Aktualizacji dokonuje się za pośrednictwem czytnika pracującego on-line lub komputera PC. Nie ma potrzeby przeprogramowywania komponentów autonomicznych, gdy ktoś zgubi kartę lub trzeba wydać kartę dla gościa.

Powiązanie elementów pracujących on-line i autonomicznych umożliwia zmniejszenie kosztów inwestycji. W miejscach, do których dostęp ma określona, ciągle ta sama grupa ludzi (a więc nie trzeba często dokonywać korekty uprawnień), można użyć komponentów autonomicznych. Dotyczy to np. drzwi wewnątrz budynku. Włączone do systemu kontroli dostępu on-line drzwi zewnętrzne do budynku zwiększają poziom bezpieczeństwa obiektu i zostaną powiązane z komponentami autonomicznymi. CardLink gwarantuje maksymalną efektywność działania w codziennym użytkowaniu, dając praktycznie nieograniczone możliwości rozbudowy.

Tylko uwierzytelnione karty zbliżeniowe mogą aktywować działanie komponentów autonomicznych. Okres ważności może być ustalony w zależności od wymagań związanych z bezpieczeństwem. Po upływie tego okresu dane na karcie tracą ważność. Jeśli karta zostanie zgubiona, nieautoryzowany dostęp zostanie uniemożliwiony poprzez jej dezaktywację. Można również stworzyć kartę blokującą – do natychmiastowego zablokowania dostępu. CardLink rejestruje wszystkie zdarzenia w taki sposób, by nie można było zmienić dotyczących ich informacji.

Rafał Tamborski
Kaba

Zabezpieczenia 4/2012

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie tekstów bez zgody redakcji zabronione / Zasady użytkowania strony